Szkolenia i wydanie uprawnień dla kierowców wózków widłowych wszystkich typów z napędem silnikowym (również magazynowe z napędem elektrycznym)
Wydanie uprawnień w zakresie bezpiecznej obsługi-wymiany butli gazowych w wózkach.
Szkoleniem kierowców wózków widłowych (jezdniowych) zajmujemy się już od 20 lat. Kadra instruktorów posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne i pedagogiczne w temacie szkoleń, co przekłada się na łatwą i bezstresową naukę jazdy wózkami.
Szanując czas każdego uczestnika kursu zajęcia prowadzone są w systemie ciągłym, to znaczy - osoby pracujące lub uczące się umawiają się z instruktorem indywidualnie w terminach dla nich dogodnych.
Na życzenie Klienta dojeżdżamy również do Firm zamawiających szkolenie dla swoich pracowników.
Sytuacje zagrożenia dla operatorów wózków jezdniowych, widłowych
- Napisy informacyjne i ostrzegawcze na wózku w języku obcym, brak oznaczeń (piktogramów).
- Brak sygnału ostrzegawczego włączającego się przy jeździe do tyłu, jeżeli strefa za wózkiem jest niewidoczna dla kierowcy. Dotyczy głównie wózków ze zmiennym wysięgiem oraz sporadycznie wózków o dużych udźwigach.
- W starych wózkach elektrycznych z rozruchem oporowym silnik jazdy wózka załączany jest pojedynczym stycznikiem może wystąpić klejenie się styków – w takim przypadku kierowca nie może zatrzymać wózka za pomocą hamulca zasadniczego. Jeśli nie zdąży użyć wyłącznika awaryjnego, występuje zagrożenie wypadkiem.
- Brak łatwo dostępnego urządzenia do wyłączenia awaryjnego na stanowisku kierowcy - dla wózków elektrycznych. Brak łatwo dostępnego urządzenia do zatrzymania silnika na stanowisku kierowcy - dla wózków spalinowych.
- Baterie akumulatorów w wózkach elektrycznych niezabezpieczone przed wypadnięciem w razie wywrócenia wózka
- Pokrywy podnoszone do celów konserwacyjnych niezabezpieczone przed upadkiem (bez podpórki).
- Zagrożenie uderzeniem kierowcy w przypadku zerwania łańcucha, jeśli poprzeczka masztu lub daszek nie chronią przed uderzeniem.
- Zagrożenie operatora przy pęknięciu przewodów hydraulicznych, jeżeli nieosłonięte giętkie przewody znajdują się w bezpośredniej bliskości operatora.
- Dostępne nieosłonięte elementy ruchome osprzętu silnika spalinowego, jak wentylator, przekładnia pasowa, itp.
- Brak osłony chroniącej operatora (np. przeźroczystej lub ażurowej) przy stanowisku operatora umieszczonym bardzo blisko masztu (niektóre wózki z operatorem siedzącym bokiem do kierunku jazdy).
- Brak tzw. wyłącznika brzusznego na dyszlu wózka prowadzonego.
- Nieosłonięty tłumik lub rura wydechowa, jeśli są dostępne (możliwe oparzenie).
- Brak zabezpieczenia operatora w przypadku wywrócenia się wózka (np. pasy bezpieczeństwa, obudowana kabina operatora, dodatkowe podpory, konstrukcja zapobiegająca przygnieceniu operatora do podłoża przez elementy wózka, itp.).